دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد مواد غذایی که هرگز آنها را نباید با معده خالی بخورید با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید چرا دمای روغن زمان سرخ کردن اهمیت دارد؟ چرا باید به قول‌هایی که به فرزندتان می‌دهید عمل کنید؟
سرخط خبرها

افزایش تست‌های مثبت کرونا در مشهد | عدم استقبال مردم از تزریق دوز یادآور واکسن

  • کد خبر: ۱۵۴۵۲۴
  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۱
افزایش تست‌های مثبت کرونا در مشهد | عدم استقبال مردم از تزریق دوز یادآور واکسن
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا در مشهد خواستار تزریق دوز یادآور واکسن شد.

دکتر سید‌جواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: در هفته اخیر، مراجعه و بستری بیماران کرونایی در مشهد کاهش یافته است، اما موارد تست مثبت کرونا با افزایش مواجه بوده است.

وی ادامه داد: اکنون همه بیمارستان‌ها پذیرش بیمار دارند و بخش ویژه‌ای در بیمارستان‌ها در نظر گرفته نشده است.

حسینی یادآور شد: علائم این ویروس همانند قبل است و مشکل گوارشی و بدن‌درد بیشترین حالات بیماران گزارش شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دوز یادآور کرونا اظهار کرد: متأسفانه تزریق دوز یادآور در بین کسانی که شش ماه از آخرین تزریقشان گذشته، مورد استقبال قرار نگرفته است و آمار تزریق ما بسیار کم است. از مردم خواهشمندیم با توجه به فرا‌رسیدن نوروز و ازدحام جمعیت، حتما دوز یادآور را تزریق کنند.

حسینی اعلام کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در تعطیلات نوروز و احتمال انتقال ویروس، مردم حتما از ماسک به‌ویژه در فضای بسته استفاده کنند.


افزایش بستری‌ها در مشهد

دکتر محمد پهلوان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز عنوان کرد:  اکنون آمارها با شیب ملایمی پیش‎ می‌رود که امکان پیش‌بینی وضعیت آینده آن چندان میسر نیست؛ با‌این‌حال ممکن است با ادامه این روند شاهد افزایش باشیم یا از طرف دیگر ممکن است با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم، کرونا در همین مرحله برگشت کند و شاهد کاهش آن باشیم.

وی ادامه داد: البته میزان بستری موجود در حوزه زیرپوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد. ۱۰ روز پیش ۱۱۰ نفر بستری داشتیم که دچار علائم تنفسی بودند و روز گذشته این آمار به ۱۸۱ نفر افزایش یافت. ضمن اینکه بستری‌های آی‌سی‌یو ۱۰ روز پیش ۲۹ نفر بود و روز گذشته به ۴۲ نفر رسیده است.

او درباره روند بستری‌ها در استان بیان کرد: ۱۰ روز پیش ۷۹ نفر بستری جدید در استان داشتیم که این رقم دیروز به ۵۸ نفر کاهش یافت. اما آمار بستری موجود افزایشی است. ۱۰ روز گذشته ۱۵۸ نفر بستری موجود با علائم حاد تنفسی داشتیم که روز گذشته به ۲۴۳ نفر رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->